AFORISMES MEUS......



Els quadres estan es un estat perfecte a mig fer, quan la majoria dels mals pintors fem aquell acte fal·laç i terrible d’acabar-los.
*
L’obra de Cezanne de la última època és molt diferent a la anterior, els quadres pintats al Mont Saint Victoire em provoquen una sensació d’angoixa terrible.
*
Tota creació artística està precedida d’un patiment profund o de la inconsciència de la pròpia mediocritat,
*
L’art autèntic, és en si mateix intemporal, l’altre és tan sols la crònica d’un temps determinat, i per tant amb data de caducitat.
*
L’art com a simple imitació de la naturalesa, no és més que una mala copia d’una imperfecció gairebé perfecte.
*
Podem mirar un quadre infinitat de vegades i mai el veurem igual.
*
La meva percepció davant l’abstracció de l’art en qualsevol de les seves facetes, és purament sensorial, doncs si m’ho han d’explicar, ja no anem bé.
*
Abans, després, ahir,demà, no son més que paraules. El temps es una altra cosa.
*
A la vida de fet, nomes fem dues coses importants: néixer i morir. Podríem començar pel final i ens estalviaríem molts maldecaps.
*
La mort, una obsessió que pot durar gairebé tota una vida i consumar-me nomes en un instant.
*
I la pregunta terrible és: si ja s’ha expressat el que es pensava, per què dir res més.
*
De totes les enquestes, la més fiable és l'enquesta Papus.
*
Ja fa temps que el pollastre no és l'ùnic i principal culpable de l'apujada de l'IPC. 
*
Per més que m'expliquin com ho calculen això de l'IPC, sempre he tingut la sospita que ho fan a ull.
*
Un aspecte en que no haviem caigut, és que arribaríem a avis i encara ens seguirien agradant els Rolling Stones, o els Beatles.
Ho escric mentre escolto "Like a Rolling Stone", en una actuació en directe de la banda de Mick Jagger al Werder Bremen Stadium.
*
Una de les coses més inútils i estúpides que s'han inventat a Brussel·les és això de la ISO. Us podria posar molts exemples, però per això millor us remeteu al "Principi de Dilbert"
Només us en donaré un:
Una Empresa te el preu d'un producte amb pessetes. Arriba l'u de gener de 2002 i aquest preu automàticament es canvia - amb la seva correcta equivalència - a Euros. Doncs bé, segons el control de ISO necessiten una nova oferta amb Euros, ja que malgrat ser correcta l'equivalència, el preu amb Euros no el tenen i no es pot validar la factura.
*
Tota reunió d'Empresa que duri més de mitja hora, és una pèrdua de temps.
*
I les que duren menys, normalment també.
*
La vida sol ser, en la majoria dels casos, tot allò que no hem fet.
*
Si mai hem preguntessin que m'emportaria a una illa deserta, us asseguro que ho tinc molt clar: "El Corte Inglés i la Maruja Torres"
*
Bé, de fet m'agradaria més emportar-me'n la Laura Conejero, però 
amb la Maruja seria impossible avorrir-se.
*
Jo, només pretenia ser Català, i ara resulta que m'han fet Europeu. Tot i que tinc la sospita que soc súbdit Nord Americà, i de tercera.
*
¿Podríem considerar que els terroristes son el braç armat dels Déus?
*
Salamanca és una ciutat legal, doncs te els papers.
*
Quan a meitat del segle passat Jaume Perich va escriure "AUTOPISTA" només en teníem una, i ja era de peatge.
*
Si agaféssim un home blanc i un de negre, el resultat seria un home gris.
*
El vint-i-cinc de Desembre, Corte Inglés, Corte Inglés, Corte Inglés.
*
Un home, és un individu que diu una cosa, en pensa una altra i en sol fer una tercera.
*
La dona en canvi, si sap que vol, però no t'ho dirà, tens d'endevinar-ho, i procura fer-ho... Més t'hi val.
*
I morir deu ser deixar de somiar.
*
Em pregunto si els xinesos es diuen entre ells:t'han enredat com a un blanc.
*
I morir deu ser deixar de viure.
(A Joan Fuster).
*
Estic convençut que Caïm era d'esquerres.
*
La Santíssima Trinitat es divideix entre tres, a saber:
Pare, fill i Àngel Colom.
*
El Papa vol que tinguem més fills, tants com Déu ens vulgui enviar.
Em pregunto a quin preu cobra les hores extres l'Esperit Sant.
**
cq rpdz scrb vd" és el títol d'un llibre editat fa ja molt de temps. És evident que era un clar precursor de l'actual llenguatge escrit dels mòbils.
*
No és cert que l'Artur Mas guanyes en Duran i Lleida pels pèls.
*
L'ecònom del Bisbat de Valladolid, és parent del Senyor Pallerols?
*
Per cert. Quan el sots dit ecònom tingui de passar comptes amb el seu Déu, ja cal que aquest vigili. Encara és capaç d'enviar-lo al purgatori.
Al seu Déu em vinc a referir.
*
Les monedes de plata de Judas Iscariot ¿eren de Tailàndia?
*
Creixeu i multipliqueu-vos, ens deia Jesús fa dos mil anys i escaig.
Però no tant i amb garanties, ens diria ara.
*
No és cert que George W. Bush Júnior, hagi acceptat el paper protagonista de la segona part de Forrest Gump.
*
A Andorra, jo que soc català, em menjaré una paella valenciana, cuinada per un portuguès. Això és globalització.

(per cert: la sots dita paella era immenjable)
*
Lluís Llach, diu t'estimo amb tendresa.
Pablo Milanès, te amo amb desesperació.
I Juan Ramon Bonet, més agosarat, deia t'estim i t'estimaré.
Quines tres maneres més diferents i boniques de dir-ho.
*
A Mollet del Vallés, hi ha una placa amb una inscripció que diu "Carrer de la Carretera"
*
Els jubilats de la Carretera de Prats, han inventat un nou esport de risc. Travessar l'esmentada Carretera pel mig i en diagonal, en comptes de fer-ho pel pas de vianants regulat amb semàfor.
*
La nova llei de trànsit, castiga parlar pel mòbil mentre condueixes.
D'acord, entenc doncs que podem continuar fumant, fent burilles i canviant d'emissora o la cinta del cassette.
Oi?
*
Els mossos d'esquadra son els únics que quan es muden porten espardenyes.
*
A la vila d'Olot hi ha un petit Mohai en una petita placeta.
Doncs bé, sembla ser que el tindran de canviar de lloc, ja que segons un senyor que hi entén, el sots dit Mohai està estressat pel soroll dels cotxes.
*
¿Algù em podria explicar a qui pertanyien les restes de la calavera que suposadament eren les del negre de Banyoles i que s'enviaren a Àfrica com les autentiques?. Dent més o dent menys.
*
A la cruïlla de la Gran Via amb el carrer de Vilarrùbies - a Anoharra - hi tenim una rotonda amb semàfors, uns en ambre i altres amb els tres colors.
Resolució dels automobilistes i altres semovents. Beneit l'últim.
*
Increïble. Un repartidor de pizzes s'acaba de passar un semàfor en verd, i a més circulant pel carrer a una velocitat raonable.
*
Bromes a part. Quan mor d'accident un pizzero, tots en som una mica culpables.
*
Si no tens carnet de conduir, o te l'han retirat, no et preocupis, comprat un cotxet d'aquests que es poden conduir sense permís. Atropellaràs només a cinquanta per hora.
*
¿Perquè en un carrer determinat, un dia venen els del gas, obren, treballen i tapen, al cap d'uns dies els del llum fan el mateix, per continuar més tard els de telèfons, després els del cable i així "in secula seculorum"?
*
¿Perquè els lampistes, paletes, pintors i llauners, arriben, descarreguen, s'adonen que els falta algun que altre fòtil important, el van a cercar i tornen al cap de tres hores?
*
Que quedi clar que no es pot ser un bon paleta, lampista o pintor, si no s'ensenya la regatera del cul.
*
Em pregunto si seria possible tornar a posar les plaques que indiquen a quin carrer està situat un, doncs a la majoria de poblacions i a mida que s'han anat construint nous edificis, ja no hi les hi han tornat a posar, i la veritat, és un maldecap pels forasters.
*
El mèrit més negatiu de la democràcia, és que ha aconseguit generar una societat d'imbècils, obsessionats només per sortir a Televisió a explicar el que sigui.
*
Per cert, i per tal d'aclarir-ho d'una vegada, les paraules exactes del Senyor Andy Warhol foren:
En el futur, qualsevol "imbècil" tindrà els seus cinc minuts de glòria.
*
Abans, contra Franco, a Catalunya gairebé ningú volia ser funcionari de l'Estat. Ara hi ha cua. Es ben cert que contra Franco vivíem millor.
*
La diferència entre jo i els demés, o els demés i jo, rau en que un servidor de vostès és conseqüent amb les seves inconseqüències.
*
Normalment, un artista és una persona que creu en ell mateix. Sobretot perquè en la majoria dels casos no sol fer-ho ningú més.
*
Un artista del tipus que sigui, es repeteix constantment al llarg la seva obra. Tot i que n'hi ha que ho dissimulen millor que altres.
*
De fet, no tindrien de ser tan valorats. Al cap i a la fi, es limiten a intentar fer be la seva feina, com qualsevol altre tipus de persona fa amb la seva.
*
Em pregunto si els escriptors negres tenen blancs que escriuen per a ells.
*
I els orientals? Com s'ho fan?
*
Si algú no tenia el mes mínim complexa de Bartleby, era sens dubte en Camilo José Cela.
*
No és cert que el net de Mürnau hagi ofert al Sr. Vidal Quadras el paper de protagonista en una nova versió de "Nosferatu"
*
Aprofito també per desmentir rotundament, els fals rumor que circula últimament referit a que el Comte de Godó naixí a Transilvania.
*
Així mateix és pot desmentir també que el Senyor Aznar López hagi adquirit el cinquanta per cent de les accions del comerç de confecció de Madrid, Bobo y Pequeño.
*
El mateix dret que tenen els catòlics a tenir i mantenir les seves esglésies i catedrals, el tenen els musulmans a tenir les seves mesquites. Al cap i a la fi, unes i altres les acabarem pagant i mantenint els laics gnòstics o agnòstics
*
Però si us plau que no és posin a cantar a dalt del minaret a primera hora del matí.
*
És possible que estem assistint al naixement d'un mite com el de Jesús de Natzaret. Tot depèn que Ossama Bin Laden trobi un biògraf com Sant Pau.
*
Ballestrejar sobre l'art en qualsevol de les seves vessants, està reservat tant sols als savis o als ignorants.
*
I si parlem del mon de l'abstracció, que algú m'expliqui la diferencia.
*
L'art com a simple imitació de la naturalesa, no és més que una mala copia d'una imperfecció gairebé perfecta.
*
Si! ja sé que som carn de pas, però com a la vedella, i ha carns de primera, segona, tercera i despulles.
*
Ens passem la vida dient-li a la mainada que tenen de comportar-se com adults, doncs si no el dia de demà no seran res de profit.
¿Voleu dir que no tindria de ser al revés?
*
La poesia, que potser és l'última esperança que ens queda, cotitza a la baixa. L'últim llibre de poemes que m'he comprat d'en Jaime Gil de Biedma a l'Alcampo, m'ha costat 4'96 Euros.
*
I la literatura va pel mateix camí, un exemplar totalment nou d'Incerta Glòria, 4ª edició, del 1971, als brocanters d'Anoharra al carrer de la Creueta, diumenge passat. Em va costar només dos Euros.
*
La primera vegada que vaig llegir Tot esperant Godot, no vaig entendre absolutament res, però en no gosar confessar-ho, la meva reflexió a un company més o menys ignorant com jo fou:
"No t'ho puc explicar que ens vol dir en Becket, no ho entendries. És massa profund per a tu". I em vaig quedar tan panxo.
**
Cançó Popular

Aneem a Betlem
a veure el mesiies.
Aneem a Betlem
i el bombardegem.
*
Fixeu-vos que la dreta mai esta dividida, van tots a una a manar i controlar el poder.
*
En canvi, l'esquerra és una olla de grills, sovint hi ha tres o quatre partits amb les seves pertinents escissions i ramificacions.
*
Si no esteu d'acord amb mi, els hi podeu preguntar als francesos.
*
¿Seria molt demanar que alguna vegada els polítics prenguessin alguna decisió pensant en el be dels qui els han votat?.
*
Si és cert que el treball dignifica. Perquè no n'hi ha per a tothom?
*
I perquè cansa tant?, a part de ser normalment feixuc i avorrit.
*
La globalització començà en el mateix moment en que els Romans expandiren el seu Imperi.
*
O potser abans, quan la primera tribu envaí les terres dels seus veïns.
*
Em temo que m'ha tocat ser global·litzat.
*
L'art de la política consisteix en garlar molt i fer poc.
*
Del poder judicial, se'n diu precisament així perquè si es cert que manen molt, ja és més dubtós que a més imparteixin justícia.
*
La política és també, l'art de dir una cosa, pensar-ne una altra, fer-ne una tercera. I cobrar la comissió.
*
Un palestí, o palestina que s'immola a Jerusalem i causa ferits, o algun mort - a part d'ell/a - és un terrorista.
*
El bombardeig d'una població civil desarmada i indefensa, mitjançant tancs i avions per part dels israelians, és un acte de defensa.
*
El terrorisme d'Estat és el pitjor de tots, doncs està fet des de la legalitat democràtica.
*
Em vinc a referir als Estats Democràtics.
*
Una de les coses que m'agradaria i considero gairebé impossible, és aconseguir ser objectiu.
*
Girona és la província amb millor nivell de vida d'Espanya.
No n'hi ha prou si encara tenim pobres, deia l'altre dia l'Anna Pagans, la nova alcaldessa, demostrant una vegada més el senzill sentit comú de les dones.
*
Deia el malaurat Jaume Perich, que la millor prova que als Estats Units qualsevol podia ser President, estava en el seu propi president.
I cony! Tenia molta raó.
*
Si mai m'aturen els mossos d'esquadra per tal de fer-me la prova d’alcoholèmia, diré que m'he ennuegat menjant una galeta.
*
Algú va dir de l'Artur Mas que semblava un artista de Hol·lywood. No és per a res, però el Senyor Ronald Reagan ho havia estat.
*
Vaig tenir molt clar que Catalunya mai serà una nació, en observar com la gent en la seva immensa majoria, acceptava incorporar la "E" d'Espanya a la matrícula del seu automòbil sense dir ni mu.
*
Hem perdut la última batalla sense vessar ni una sola gota de sang.
*
Hem venut la nostra minsa dignitat per un tot terreny japonès.
*
Per més que el busquen, no troben ni un sol polític honrat en tota la Argentina.
*
Per cert. Algú em podria explicar com carall poden ser compatibles políticament i correcte?
*
Deia el vell feixista que la política te estranys companys de llit. Però n'hi ha que a més d'estranys son menyspreables.
*
Per cert, que aquest individu, devia signar "enterados" com a ministre de Franco, i entre d'ells el de l'assassinat d'en Salvador Puig Antich.
*
En Quico Sabaté fou assassinat també a Sant Celoni, un cinc de Gener del 1960. Hi ha una placa que ho recorda, però em temo que nosaltres ja ho hem oblidat.

                                                        F   I
*

Publica un comentari a l'entrada

3 Comentaris

Joana ha dit…
Tornaré, he llegit els primers i m'he quedat bocabadada. Descobrir els teus blogs em porta de cap.
se t'està girant molta feina, aquest bloc té molt de material.
Joana ha dit…
I jo no tinc gaire temps, no sé com ho fas, per no poder no puc ni escriure al meu. N'he llegit més i són genials.
Bona nit.